De kracht van video

Wil je weten wat video voor jouw organisatie kan betekenen? In onderstaande berichten vertellen we je waarom bedrijven en instellingen video’s in hun marketing en communicatie moet gebruiken.

1 minuut video vertelt meer dan 1,8 miljoen woorden

We kennen allemaal de gevleugelde uitspraak: “Een foto vertelt meer dan 1000 woorden.” En volgens Dr James McQuivey van Forrester Research, "is een minuut video 1,8 miljoen woorden waard." Nu blijkt zijn ‘onderzoek’ een simpele calculatie te zijn van het aantal frames...

Lees meer

YouTube tweede zoekmachine

Iedereen zoekt zijn informatie tegenwoordig op internet. We googlen hoe we een fietsband moeten plakken, hoe lang asperges gekookt moeten worden of welke televisie we het beste kunnen kopen. Door te zorgen dat je goed zichtbaar bent wanneer je doelgroep op deze vragen...

Lees meer

Vierkante video?

De afgelopen jaren is er veel verandert in de verschillende resoluties voor video. Daar waar we vroeger op TV allen 4:3 keken, is langzaam het 16:9 beeld standaard geworden. En waar we in de bioscoop nog breder kijken (2,35:1), lijkt het online de andere kant op te...

Lees meer

Werken tijdens je studie? Doen!

Als student heb je vaak naast je studie een bijbaantje om je studie te bekostigen. Hoe mooi is het dan als dat baantje aansluit bij je opleiding. Elk bijbaantje is nuttig en doe je werkervaring op. Je leert namelijk hoe de werkvloer eruit ziet. Het blijkt dat...

Lees meer